Víte že...
- 18. červen = Mezinárodní den sushi Svůj den má kdekdo a kdeco, tak proč ne sushi. Zajímavé je, že tento den vznikl v návaznosti na facebook. Chris DeMay, administrátor stránky Sushi na facebooku, si Mezinárodní den sushi vymyslel v roce 2009. Tehdy měla jeho stránka 1,3 milionu lajků. Během prvního sushi dne psaly tisíce čtenářů komenty o tom, jak tuto oslavu pojali. Mottem akce bylo, že "Každý den by měl být dnem sushi, nicméně jako všechno, co je skvělé, si to zaslouží speciální den jen pro sebe."
- Ryba fugu (anglicky Blow Fish) znamená japonsky říční prase. Připravovat tuto rybu mohou pouze licencovaní kuchaři, kteří mají minimálně 3 roky tréninku. Jedna ze závěrečných zkoušek je sníst ryby, které si sami připravili. Nicméně každoročně zahyne několik lidí na otravu z neodborné přípravy.
- Reklamní mezinárodní agentura I & S BBDO pro obchod mořských řas Umino navrhla speciální řadu symbolicky vzorovaných nori řas. Cílem bylo dostat opět nori řasy do prodeje po katastrofě vlny tsunami v roce 2011. Návrhy znamenají dlouhověkost, štěstí, krásu a růst. Symboly japonské historie představují: Sakura (třešňový květ) , Mizutama (vodní kapky), Asanoha (konopí), Kikkou (želva), Kumikkou (želvovina). Díky této myšlence byla agentuře I & S BBDO udělena cena za nejlepší design nápad Adfest festivalu v Pattaya, Thajsko.
- Sushi znamená kyselá rýže.
- Dobře připravené sushi se pozná i podle rýže, která musí držet pohromadě, ale zároveň nesmí připomínat lepivou kaši. Kuchaři se někdy učí tvarovat bochánky sklovité a nespojité rýže i dva roky, než je jejich mistři pustí k přípravě ryby!
- Sushi si zamilovala spousta celebrit Gwyneth Paltrow prý tomuto jídlu vděčí za skvělou štíhlou linii a Madonně zase pomáhá zvládnout pracovní tempo. V Los Angeles dokonce investovala do podniku The Geisha House, kde ryby podávají skutečné gejši, a na vyhlášené lahůdky sem chodí Katie Holmes i Paris Hilton.